Jak probíhá reklamace automobilu radí Aplikant.cz

Jak probíhá reklamace automobilu radí Aplikant.cz

V první řadě si pohlídejte, co máte stanoveno přímo v kupní smlouvě. Když se jedná o prodej mezi dvěma podnikateli, může si prodejce stanovit téměř jakékoliv požadavky na zachování záruky. To znamená, že záruka na zboží, které si zakoupíte, může být libovolně upravena, zkrácena či dokonce i smluvně naprosto vyloučena. Stejné pravidlo platí i pokud si automobil zakoupí spotřebitel od jiné osoby, která též není podnikající. Tipy nám poskytnul největší hodnotící portál v České republice Aplikant.cz.

 

 

Zjevné a skryté vady

 

Zjevné vady tedy musí být reklamovány bez zbytečného odkladu. Pro skryté vady je tato lhůta prodloužena na dva roky. Toto platí, pokud si dva podnikatelé – recenze firem nebo dvě nepodnikající osoby mezi sebou neujednají něco jiného. Je ale potřeba nezapomenout na to, že za skrytou vadu se považuje jen taková vada, kterou vůz měl již při převzetí. Nejedná se tedy o vadu jakoukoliv, ale o takovou, která se na automobilu vyskytne během 24 měsíců od jeho zakoupení.

 

 

Co je to prodej úhrnkem

 

Dejte si pozor na to, že při nákupu vozidla se můžete setkat s tím, že prodávající automobil inzeruje s popisem “jak stojí a leží”. Tento slovní obrat označuje tzv. prodej úhrnkem. Pokud se tedy jedná o prodej úhrnkem, jsou automaticky vyřazena všechna práva z vadného plnění. To znamená, že takové zboží v žádném případě nelze reklamovat. Když jde o prodej vozidla, neměl by se ale tento typ prodeje vůbec uplatňovat, jelikož je určen pro prodávání souboru různých věcí. Nenechte se proto napálit a pokud je taková možnost, určitě se pokuste tomuto typu prodeje vyhnout obloukem, ať si zbytečně nepřiděláváte problémy.

 

 

Sdílet příspěvek

No Banner to display



Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*



*

Top